Overslaan en naar de inhoud gaan

Moore Belgium jaarverslag 2023: gezonde keuzes voor een gezonde balans!

maandag 29/04/2024

Moore Belgium is vandaag sterker dan ooit. In dienstenaanbod, verzameld talent en omzet. De keuzes die we als bedrijf maken zijn dan ook belangrijker dan ooit: wie we voor onze klanten willen zijn, waar we heen willen en hoe we met onze medewerkers willen omgaan. “Gezonde keuzes maken voor vandaag, morgen en overmorgen is daarbij het hoger doel - onze Noble Purpose - die we in het achterhoofd willen houden bij elke beslissing die we nemen. Hoe groot of hoe klein die ook is.”, aldus Peter Verschelden, Chairman Moore Belgium.

Passie voor ondernemerschap drijft ons. En vanuit die passie willen we onze klanten en mensen actief ondersteunen op hun weg naar groei. De cijfers spreken voor zich. Met een groepsomzet van € 173 miljoen en een groei van 34 % voor de geaggregeerde omzet van Moore Belgium en haar dochtervennootschappen, is Moore Belgium nummer 5 in de Belgische markt en markleider in mid-market en KMO. Deze groei kwam niet alleen organisch tot stand: ook de acquisitie van niet minder dan 16 bedrijven heeft hier in ruime mate aan bijgedragen. In de 4 key centers van Moore Belgium werkten in 2023 maar liefst 1568 companions, een cijfer dat mooi de ontwikkeling en groei weerspiegelt die we nu doormaken. En daar waar we voordien al in Franstalig België actief waren en al klanten bedienden, zetten we in 2023 een gedenkwaardige stap verder. We zijn nu ook fysiek dichter bij onze Franstalige klanten, met eigen kantoren ten zuiden van de taalgrens.

Onze klanten helpen groeien

Moore Belgium stimuleert en inspireert - als een ware companion – haar medewerkers, klanten, bedrijven, organisaties en de gemeenschappen waarin ze leven en werken, om gezonde keuzes te maken voor vandaag, morgen én overmorgen. Als compagnon de route helpen we onze klanten om elke dag de juiste vragen te stellen en samen de passende antwoorden te formuleren, zodat hun ondernemingen op lange termijn kunnen groeien en bloeien. Van De Panne tot Aarlen, van lokaal ondernemerschap tot multinationale aanwezigheid, van lokaal verankerd tot wereldwijde ambitie en groei: Moore Belgium is er voor haar klanten in elke levensfase van hun onderneming.

Onze expertise op diverse domeinen

De wereld verandert, en wij veranderen mee. Met diverse Business Units die antwoord bieden op de uitdagingen van onze klanten. Wij injecteren vertrouwen in de economie met correcte cijfers, transparante rapporteringen, stabiele ondernemingen en zwengelen de markt aan door gezonde concurrentie te stimuleren. Dankzij ervaren partners en companions die meedenken én meewerken en onze brede dienstverlening kan Moore Belgium haar klanten op diverse domeinen ondersteunen. Zo draagt onze expertise bij tot gezondere bedrijven en een gezond economisch weefsel. Van Accountancy, Audit, Business Analytics, Business Consulting tot Corporate Finance, Grants & Incentives, Interim Management en Tax & Legal Services, alle 8 Business Units gingen voor gezonde groei in 2023: met tevreden klanten en gemotiveerde werknemers als resultaat.

Gezonde keuzes voor mens en maatschappij

Bij Moore Belgium realiseren we de kansen die we krijgen, maar we voelen ons ook verantwoordelijk om terug te geven aan de maatschappij en de planeet. Niet alleen financieel, maar ook door onze tijd en expertise in te zetten om een sterke toekomst te bouwen voor de volgende generaties.We zijn dagelijks bezig met ESG en bouwen actief aan een strategie rond duurzaamheidgelinkt aan specifieke SDG’s. Daarnaast adviseren we ondernemingen in het uitbouwen van een duurzame en verantwoorde strategie, omdat we ook onze klanten willen laten inzien dat het een grote opportuniteit is om anders naar duurzaamheid en de impact van bedrijven op de wereld te kijken.

Ook de Moore Foundation droeg in 2023 een belangrijke steentje bij door actief initiatieven te ondersteunen die gericht zijn op het stimuleren van mogelijkheden voor leren, groei, persoonlijke ontwikkeling en het bevorderen van bewustzijn en welzijn.

Samen groeien met onze aandeelhouders

De purpose driven visie van Moore Belgium heeft ook impact op de aandeelhoudersstructuur. Om de Noble Purpose te ondersteunen kiezen we bewust voor een breed aandeelhouderschap. We geloven dat het een gezonde keuze is voor een individu om mee eigenaar te zijn en zo écht onderdeel uit te maken van een onderneming. Daarnaast is het cruciaal om een duurzaam groeibedrijf te zijn. Duurzaam op de lange termijn, dat kan alleen door te ondernemen en vooruit te gaan. De laatste drie jaar is dat zeer goed gelukt met de hulp van Waterland, de private-equityspeler met een zeer gelijkaardig DNA.

Moore Belgium is een menselijke onderneming, een troef die echt gedragen wordt door een brede groep mensen, die mooie duurzame samenwerkingen met klanten aangaat en zo successen boekt. “Voor ons als medeaandeelhouder en -bestuurder zijn de mensen, één van de vier stakeholders, ontzettend belangrijk. Moore heeft geen productie-assets, het zijn de mensen die centraal staan. We werken graag mee aan een bedrijf dat niet enkel talenten kan aantrekken, maar ook kan behouden omdat ze er gelukkig zijn.”, aldus Matthias Geyssens, Partner investeringsmaatschappij Waterland.

Moore jaarverslag 2023